Home

Nieuws 911 bekeken laatste update:23 jan 2015

Claas met Deutz-Fahr-DNA

Zevenaar- Trekkerfabrikant Claas presenteerde afgelopen november op de Eima in Bologna (It.) haar nieuwe Atos-trekkerserie. Het is de opvolger van de Axos. De Axos dateert nog uit het Renault-tijdperk, en zag in 2003 het levenslicht als Renault Celtis. Eind december pronkte de nieuwe Atos al op de wintershow van Claas-importeur Kampsdewild in Zevenaar (Gld.) en konden we rijden met het zwaarste Atos-model, de Atos 350.

Foto

  • Aan aftakastoerentalkeuze geen gebrek. Er zijn vier toerentallen: 540, 540E, 1.000 en 1.000E. Optie is een rijafhankelijke aftakas. De trekker krijgt dan achter twee aftakasstompen. De trekker is medio februari leverbaar.

    Aan aftakastoerentalkeuze geen gebrek. Er zijn vier toerentallen: 540, 540E, 1.000 en 1.000E. Optie is een rijafhankelijke aftakas. De trekker krijgt dan achter twee aftakasstompen. De trekker is medio februari leverbaar.

    Foto: Jan Willem Schouten
  • Bij verstellen van het stuur kantelt het dashboard mee. Het zicht op de voorwielen is goed.

    Bij verstellen van het stuur kantelt het dashboard mee. Het zicht op de voorwielen is goed.

    Foto: Jan Willem Schouten
  • Links naast de stoel zit de handrem, de groepenpook van de aftakas en de trekhendel voor de eco-schakeling van de aftakas.

    Links naast de stoel zit de handrem, de groepenpook van de aftakas en de trekhendel voor de eco-schakeling van de aftakas.

    Foto: Jan Willem Schouten
  • Net als de buitenkant heeft de cabine van binnen ook een Claas make-over gekregen.Op de zijconsole: hef, toeren aftakas en assen zijn elektronisch bediend. De hydrauliekhendels zijn mechanisch bediend.

    Net als de buitenkant heeft de cabine van binnen ook een Claas make-over gekregen.Op de zijconsole: hef, toeren aftakas en assen zijn elektronisch bediend. De hydrauliekhendels zijn mechanisch bediend.

    Foto: Jan Willem Schouten
  • Farmotion klinkt als een onbekend motorenmerk, maar het zijn eigen motoren van SDF uit Treviglio (It.). Het zijn in feite nieuw ontwikkelde Tier4i-Same-motoren.

    Farmotion klinkt als een onbekend motorenmerk, maar het zijn eigen motoren van SDF uit Treviglio (It.). Het zijn in feite nieuw ontwikkelde Tier4i-Same-motoren.

    Foto: Jan Willem Schouten
  • Onder de motorkap liggen verrassenderwijs geen Deutz-motoren, maar een Farmotion met Bosch commonrail, EGR en DOC die voldoet aan de Stage 3B emissie-eisen.

    Onder de motorkap liggen verrassenderwijs geen Deutz-motoren, maar een Farmotion met Bosch commonrail, EGR en DOC die voldoet aan de Stage 3B emissie-eisen.

    Foto: Jan Willem Schouten
  • De driecilinder Atos 200-serie van 56 tot 71 kW is afgeleid van de 5D-serie van Deutz-Fahr, de opvolger van de Agrofarm.

    De driecilinder Atos 200-serie van 56 tot 71 kW is afgeleid van de 5D-serie van Deutz-Fahr, de opvolger van de Agrofarm.

    Foto: Jan Willem Schouten
  • De nieuwe boerentrekker van Claas, die verkrijgbaar is in zowel drie cilinder als vier cilinder varianten, omvat zes modellen die variëren in vermogens van 56 kW (76 pk) en 80 kW (109 pk). De viercilinder 300-serie van 65 tot 80 kW is afgeleid van de 5G-serie, de opvolger van de Agroplus.

    De nieuwe boerentrekker van Claas, die verkrijgbaar is in zowel drie cilinder als vier cilinder varianten, omvat zes modellen die variëren in vermogens van 56 kW (76 pk) en 80 kW (109 pk). De viercilinder 300-serie van 65 tot 80 kW is afgeleid van de 5G-serie, de opvolger van de Agroplus.

    Foto: Jan Willem Schouten

Of registreer je om te kunnen reageren.