Home

Nieuws 419 bekeken

ER.MO-ploeg naar Nederland

70 procent van de loonbedrijven in Italië werkt met een ER.MO -ploeg. W.N. Kramer te Burgerbrug (N.-H.) importeert dit merk nu uit het Italiaanse Casalbuttano.

De meeste gebruikers werken op de Noord-Italiaanse Po-vlakte: vaak zware, robuuste grond. Dat vraagt om een goede constructie met hoge staalkwaliteit voor de ploeg. ER.MO maakt zijn ploegen daarom van staal van klasse 700. Aan de balk (120 x 120, 150 x 120 en 200 x 120 mm) wordt niet gelast of geboord. De fabrikant monteert de ploegscharen direct op de balk, loodrecht op het frame, met borgplaten van 15 mm. Zo is er veel minder torsie; een pluspunt ten aanzien van levensduur, afstellen en dieselverbruik. ER.MO gebruikt extra stevige breekbouten (M20) zodat de beveiliging niet te snel aanspreekt bij zware grond.

ER.MO toonde zijn ploegen deze maand ook op de Eima. <em>Foto's: Martijn Knuivers</em>
ER.MO toonde zijn ploegen deze maand ook op de Eima. Foto's: Martijn Knuivers

ER.MO heeft een groot aanbod ploegen en ploegscharen in verschillende maten en van verschillende materialen. Ook bouwt het eco-ploegen en diepploegen van bijvoorbeeld 1,20 meter diep, en verder schijveneggen tot 6 meter, stoppelcultivatoren tot 7 meter en grondbewerkingmachines tot 5 meter breed. W.M. Kramer importeert in beginsel alles wat de klant wenst. Voorbeeld: een vierschaar met voorscharen, dieptewiel en een ronde schijf aan het achterste ploeglichaam komt op circa €22.500 ex. btw.

Eric Wientjes

Of registreer je om te kunnen reageren.