Home

Nieuws 459 bekeken

Liebherr-motor in Big X 700 en 770

De Big X 700 en 770 krijgen volgend jaar een Liebherr V8. Krone maakt voor het eerst gebruik van een motor van het familiebedrijf uit Zwitserland.

De Big X 700 krijgt een 16,16 liter V8 van 528 kW (718 pk). In de Big X 770 komt ook een 16,16 liter, maar met maximaal 561 kW (763 pk). De komst van de Liebherr-motor betekent voor de klant een verdubbeling van het onderhoudsinterval. Pas na 1.000 motoruren is een wissel van motorolie en brandstoffilter nodig. De motor heeft een zeer sterk karakter doordat de koppelkromme al bij een laag toerental over een hoog koppel beschikt. Dankzij de ruime koppelreserves kan de chauffeur ontspannen werken, zelfs bij zeer wisselende oogstomstandigheden met maximale capaciteit.

De Big X 700 en 770 krijgen volgend jaar een Liebherr V8.<em> Foto: Krone</em>
De Big X 700 en 770 krijgen volgend jaar een Liebherr V8. Foto: Krone

De Liebherrs beschikken over PowerSplit en ConstantPower. PowerSplit past automatisch het maximaal vermogen aan op de omstandigheden: EcoPower voor een gereduceerd vermogen of XPower voor maximaal vermogen. ConstantPower varieert de rijsnelheid van de hakselaar opdat de motor in het vooraf ingestelde toerengebied blijft draaien (waar het meeste koppel beschikbaar is). De hakselaar rijdt dan altijd met maximale capaciteit.

Eric Wientjes

Of registreer je om te kunnen reageren.