Home

Nieuws 985 bekeken

Multi-trekkertest New Holland: instappen en wegrijden

Het bedieningsconcept van de T7.230.is overzichtelijk. Bij de metingen komt de T7 aardig mee, de prestaties zijn redelijk.

De serie loopt van 129 kW (175 pk) tot 198 kW (270 pk). Tot de T7.225 van 165 kW (225 pk) is er een korte wielbasis; vanaf deze T7.230 met hetzelfde vermogen een lange wielbasis. We maakten er ook een video van.

Foto

  • De vierstijlencabine heeft ook rechts een deur. De instap is prima. Het dashboard klapt weg met een hendel, niet met een pedaal.

    De vierstijlencabine heeft ook rechts een deur. De instap is prima. Het dashboard klapt weg met een hendel, niet met een pedaal.

  • Het overzichtelijke ICP (knoppen rondom een trekker-silhouet) stáát op de armleuning waar dit bij de Puma lígt. De cabine van 148 bij 156 cm heeft een vrolijk, maar vuilgevoelig felblauw interieur. Op kleine details na is de afwerking prima.

    Het overzichtelijke ICP (knoppen rondom een trekker-silhouet) stáát op de armleuning waar dit bij de Puma lígt. De cabine van 148 bij 156 cm heeft een vrolijk, maar vuilgevoelig felblauw interieur. Op kleine details na is de afwerking prima.

  • De grote rijhendel keert steeds terug in zijn middenstand en reageert progressief in beide richtingen. De hendel bevat veel functies; voor- en achteruit, cruisecontrol, hef, kruisbediening voor twee ventielen, en gps. De rubberen knoppen zijn duidelijk te onderscheiden.

    De grote rijhendel keert steeds terug in zijn middenstand en reageert progressief in beide richtingen. De hendel bevat veel functies; voor- en achteruit, cruisecontrol, hef, kruisbediening voor twee ventielen, en gps. De rubberen knoppen zijn duidelijk te onderscheiden.

  • Het Isobus-touchscreen heeft 38 seconden nodig om op te starten.  Er is veel op te zien, maar vrij weinig in te stellen. Deze instellingen zijn wel eenvoudig te maken. Zeer goed is de kopakkerautomatiek.

    Het Isobus-touchscreen heeft 38 seconden nodig om op te starten.  Er is veel op te zien, maar vrij weinig in te stellen. Deze instellingen zijn wel eenvoudig te maken. Zeer goed is de kopakkerautomatiek.

  • In de rechter achterstijl zijn de knoppen te vinden voor zaken als gps-sturen, hydrauliekslot en de massaschakelaar. In tegenstelling tot de Case IH is er wel een dashboard; geen klokken in de A-stijl.

    In de rechter achterstijl zijn de knoppen te vinden voor zaken als gps-sturen, hydrauliekslot en de massaschakelaar. In tegenstelling tot de Case IH is er wel een dashboard; geen klokken in de A-stijl.

  • De leren bijrijderstoel is tot een tafel is om te klappen. De bergmogelijkheden zijn bescheiden en een koelvak ontbreekt.

    De leren bijrijderstoel is tot een tafel is om te klappen. De bergmogelijkheden zijn bescheiden en een koelvak ontbreekt.

  • Met een gewicht van 8,8 ton is de T7 de zwaarste jongen in de groep. Maximaal gewicht is 13 ton, dus de belading mag slechts 4,2 ton zijn.

    Met een gewicht van 8,8 ton is de T7 de zwaarste jongen in de groep. Maximaal gewicht is 13 ton, dus de belading mag slechts 4,2 ton zijn.

  • De 6,7 liter FPT-motor gebruikt AdBlue, geen partikelfilter en heeft een onderhoudsinterval van 600 uur! Maximaal vermogen met boost aan de aftakas is 146 kW (199 pk); iets onder het gemiddelde van 149 kW (203 pk). De T7 is wel zuinig met 225 g/kWh - het gemiddelde ligt op 230 g/kWh.

    De 6,7 liter FPT-motor gebruikt AdBlue, geen partikelfilter en heeft een onderhoudsinterval van 600 uur! Maximaal vermogen met boost aan de aftakas is 146 kW (199 pk); iets onder het gemiddelde van 149 kW (203 pk). De T7 is wel zuinig met 225 g/kWh - het gemiddelde ligt op 230 g/kWh.

  • De fronthef is af fabriek te krijgen.

    De fronthef is af fabriek te krijgen.

  • Achter ook een prima hef met dito topstang. Het hefvermogen van 8,8 ton is goed, net als de 76 cm hefbereik. Een hydrauliekventiel levert maximaal 144 l/min. De hoogste waarde voor één ventiel in de test, maar tegelijk ook is het maximale over twee ventielen 167 l/min, 14 procent lager dan gemiddeld. Een grotere pomp is optie.

    Achter ook een prima hef met dito topstang. Het hefvermogen van 8,8 ton is goed, net als de 76 cm hefbereik. Een hydrauliekventiel levert maximaal 144 l/min. De hoogste waarde voor één ventiel in de test, maar tegelijk ook is het maximale over twee ventielen 167 l/min, 14 procent lager dan gemiddeld. Een grotere pomp is optie.

  • De spatbordknoppen van de hef werken progressief. Aan beide kanten ook knoppen voor de aftakas. Die start na 5 seconden drukken.

    De spatbordknoppen van de hef werken progressief. Aan beide kanten ook knoppen voor de aftakas. Die start na 5 seconden drukken.

  • De draaicirkel is met 13 meter ruim. Bij de testtrekker was hij naar rechts met 13,55 m een meter groter dan naar links. New Holland zegt dat het strakker kan, maar in dit geval de grootste banden had gemonteerd.

    De draaicirkel is met 13 meter ruim. Bij de testtrekker was hij naar rechts met 13,55 m een meter groter dan naar links. New Holland zegt dat het strakker kan, maar in dit geval de grootste banden had gemonteerd.

  • De T7 met lange wielbasis heeft, in tegenstelling tot de korte Puma, wel de bak met vier overbrengingen. Voor de sleepwagen trekt de T7 max 109 kW (149 pk) en verbruikt dan 269 g/kWh aan diesel.

    De T7 met lange wielbasis heeft, in tegenstelling tot de korte Puma, wel de bak met vier overbrengingen. Voor de sleepwagen trekt de T7 max 109 kW (149 pk) en verbruikt dan 269 g/kWh aan diesel.

  • Prijs: €189.046 in testuitvoering.

    Prijs: €189.046 in testuitvoering.

Of registreer je om te kunnen reageren.