Home

Nieuws 801 bekeken

Vredo’s nieuwe VT

Vredo werkt aan een nieuwe generatie zelfrijders. De VT5518 wordt vervangen door een nieuwe VT7028 twee- en drie-asser. De VT’s hebben meer vermogen, voldoen aan een hogere emissienorm en zijn uitgerust met nieuwe software en een zwaardere transmissie.

Vredo bouwde een prototype van de komende generatie zelfrijders. Deze volgt de VT5518-serie op. De fabrikant schroeft het vermogen flink op. Had de vorige generatie nog 550 pk, de nieuwe tikt bijna de 700 pk aan. Dit haalt Vredo uit dezelfde Deutz V8 TCD 16.0 Fase 4-motor, die 687 pk levert. Vredo ontwikkelde een VVT 700 (Vredo Variabele Transmissie) voor de nieuweling, omdat de VVT 600 uit de VT5518 geschikt was tot 600 pk.

De nieuwe VT7028-3 heeft een Deutz-motor aanboord die 687 pk levert.<br /><em>Foto's: Vredo</em>
De nieuwe VT7028-3 heeft een Deutz-motor aanboord die 687 pk levert.
Foto's: Vredo

Virtual touchscreen

Tot slot is er wat soft- en hardware gewijzigd. Zo is het Tellus II Virtual Touchscreen van Kverneland vervangen door een dubbel virtual touchscreen van Hydac. De zelfrijders krijgen een nieuwe typeaanduiding: VT7028. De ‘70’ staat voor bijna 700 pk, de ‘2’ voor 2e generatie en ‘8’ voor de V8 die er in ligt. De toevoeging 2 of 3 wijst op het aantal assen. De machine bevindt zich nog in de testfase, maar met potentiële klanten speekt Vredo al over de nieuwe VT.

De VT7028-3 heeft net zoals zijn voorganger een 32.000l tank en zes 900/60R42-banden.
De VT7028-3 heeft net zoals zijn voorganger een 32.000l tank en zes 900/60R42-banden.

Of registreer je om te kunnen reageren.