Home

Foto & video 519 bekeken laatste update:3 jun 2017

Deere is comfortabel en strak afgewerkt

De 6120 R scoort op afwerking en comfort, maar kent nog verbeterpunten zoals de aftakas en de draaicirkel.

Lees ook: , en bekijk hier de video van de 6120 R.

Foto

  • De 6R is er sinds 2015 met viercilinders van 121 tot 148 pk zonder boost. Voor de uitlaatgasbehandeling gebruikt Deere alle opties: DOC, SCR, EGR en DPF. - Boerderij / Top Agrar

    De 6R is er sinds 2015 met viercilinders van 121 tot 148 pk zonder boost. Voor de uitlaatgasbehandeling gebruikt Deere alle opties: DOC, SCR, EGR en DPF. - Boerderij / Top Agrar

  • De instap links naar de 1,33 meter hoge vloer is prima en via de standaard rechter deur redelijk. De deur steekt ver buiten de trekker. Optie is vijf stijlen met een kleiner deur.

    De instap links naar de 1,33 meter hoge vloer is prima en via de standaard rechter deur redelijk. De deur steekt ver buiten de trekker. Optie is vijf stijlen met een kleiner deur.

  • De grootste cabine in de test (LxB 155 x 170 cm) geeft door de twee dakvensters nog meer ruimtegevoel.

    De grootste cabine in de test (LxB 155 x 170 cm) geeft door de twee dakvensters nog meer ruimtegevoel.

  • De perfecte afwerking valt op. Hierin zet het merk bijna een nieuwe norm. De rugleuning van de ruime opklapbare bijrijders zit dient als plateau. Qua zicht is de forse motorkap prominent in beeld maar stoort toch niet net als de dunne dwarsstijl tussen voorruit en dakraam.

    De perfecte afwerking valt op. Hierin zet het merk bijna een nieuwe norm. De rugleuning van de ruime opklapbare bijrijders zit dient als plateau. Qua zicht is de forse motorkap prominent in beeld maar stoort toch niet net als de dunne dwarsstijl tussen voorruit en dakraam.

  • De stoel is 30 graden naar rechts te draaien en 7,5 graad naar links. Alle functies en knoppen zijn geconcentreerd op de strakke armleuning en terminal. Een multihendel ontbreekt maar alles is onder handbereik. Deere voert dit wat ver door en zette zelfs de radio, verwarming, zwaailamp en alarmlampen op de armleuning.

    De stoel is 30 graden naar rechts te draaien en 7,5 graad naar links. Alle functies en knoppen zijn geconcentreerd op de strakke armleuning en terminal. Een multihendel ontbreekt maar alles is onder handbereik. Deere voert dit wat ver door en zette zelfs de radio, verwarming, zwaailamp en alarmlampen op de armleuning.

  • Het meeste loopt via de zeer prettige terminal. Het 10 inch touchscreen heeft een zeer toegankelijk menu. Behalve de symbolen voor de kruishendel is de duiding goed met verklarende tekstblokken als pop-up. Subliem is het lampenpakket dat geheel rondom verlicht met 20 lampen.

    Het meeste loopt via de zeer prettige terminal. Het 10 inch touchscreen heeft een zeer toegankelijk menu. Behalve de symbolen voor de kruishendel is de duiding goed met verklarende tekstblokken als pop-up. Subliem is het lampenpakket dat geheel rondom verlicht met 20 lampen.

  • De boost van 12 pk is via de monitor in te schakelen. Maximum vermogen is 91 kW (123 pk). Het specifiek verbruik ligt met 287 g/kWh boven het gemiddelde.

    De boost van 12 pk is via de monitor in te schakelen. Maximum vermogen is 91 kW (123 pk). Het specifiek verbruik ligt met 287 g/kWh boven het gemiddelde.

  • De traploze AutoPowr-bak heeft twee rijbereiken. Nieuw is de cruisecontrol die werkt als bij een auto. Snelheid kiezen op het voetpedaal en met een drukknop vastleggen.

    De traploze AutoPowr-bak heeft twee rijbereiken. Nieuw is de cruisecontrol die werkt als bij een auto. Snelheid kiezen op het voetpedaal en met een drukknop vastleggen.

  • De snelheid is via het voetpedaal weer over te pakken maar de instelling gaat verloren. Een echte rijhendelmodus zit er niet op. Er zijn vier rijmodi. In de eco-modus zijn ook PTO, hef en hydrauliek aan het motormanagement te koppelen. Echt verschil merk je niet. Tijdens de testdagen reden wij het meest in de automodus.

    De snelheid is via het voetpedaal weer over te pakken maar de instelling gaat verloren. Een echte rijhendelmodus zit er niet op. Er zijn vier rijmodi. In de eco-modus zijn ook PTO, hef en hydrauliek aan het motormanagement te koppelen. Echt verschil merk je niet. Tijdens de testdagen reden wij het meest in de automodus.

  • Prima hardware achterop, met name de topstanghouder voor de hydraulische topstang. Kwestie van smaak is de snelhefknop in de rij hydrauliekflippers. Wie de werkdiepte verstelt kan dit weer vastleggen bij de positieknop (zonder aanslag).

    Prima hardware achterop, met name de topstanghouder voor de hydraulische topstang. Kwestie van smaak is de snelhefknop in de rij hydrauliekflippers. Wie de werkdiepte verstelt kan dit weer vastleggen bij de positieknop (zonder aanslag).

  • De 6R tilt gemiddeld 5,2 ton, iets onder het gemiddelde. Hij tilt wel meer naarmate de latten hoger komen. Er is met 76 cm een groot hefbereik en de Deere heeft inclusief voorlader het hoogste eigengewicht.

    De 6R tilt gemiddeld 5,2 ton, iets onder het gemiddelde. Hij tilt wel meer naarmate de latten hoger komen. Er is met 76 cm een groot hefbereik en de Deere heeft inclusief voorlader het hoogste eigengewicht.

  • De terminal heeft voor hydrauliek veruit de meeste opties van allen. Er is slechts 32 liter te onttrekken maar de opbrengst over meerdere ventielen van 123 liter is prima. Super voor het werk met een kipper is de opbrengst van 121 liter over één ventiel.

    De terminal heeft voor hydrauliek veruit de meeste opties van allen. Er is slechts 32 liter te onttrekken maar de opbrengst over meerdere ventielen van 123 liter is prima. Super voor het werk met een kipper is de opbrengst van 121 liter over één ventiel.

  • De Deere stuurt exact en correct met een stuurtje dat 3,5 omwentelingen van links naar rechts nodig heeft. Met 11,88 meter heeft de Deere de grootste draaicirkel en heeft 1,70 meter meer nodig dan de scherpst sturende concurrent.

    De Deere stuurt exact en correct met een stuurtje dat 3,5 omwentelingen van links naar rechts nodig heeft. Met 11,88 meter heeft de Deere de grootste draaicirkel en heeft 1,70 meter meer nodig dan de scherpst sturende concurrent.

Of registreer je om te kunnen reageren.