Home

Foto & video 869 bekeken laatste update:9 jun 2017

Zwaargewicht Valtra biedt prima rijcomfort

Deze volwassen viercilinder met zijn lange wielbasis en grote cabine piekt op het onderdeel hydrauliek. De ergonomie en terminal van de N134 Versu vragen nog aandacht.

Foto

  • Deze vierde generatie van de N is er sinds 2015. Hij heeft moderne ronde vormen net als de eerder geïntroduceerde T en S en nu ook de A serie. Er zijn drie viercilinders tussen de 105 en 125 pk. En vier modellen met een 4,9 liter motor van 135 tot 165 pk. - Foto's: Boerderij / Top Agrar

    Deze vierde generatie van de N is er sinds 2015. Hij heeft moderne ronde vormen net als de eerder geïntroduceerde T en S en nu ook de A serie. Er zijn drie viercilinders tussen de 105 en 125 pk. En vier modellen met een 4,9 liter motor van 135 tot 165 pk. - Foto's: Boerderij / Top Agrar

  • Drie uitvoeringen onder scheiden zich op hydrauliek en transmissie: (HiTech, Active, Versu en Direct) De direct is traploos, de anderen hebben vijf powershifttrappen.

    Drie uitvoeringen onder scheiden zich op hydrauliek en transmissie: (HiTech, Active, Versu en Direct) De direct is traploos, de anderen hebben vijf powershifttrappen.

  • De vijfstijlen cabine bevalt en is een van de grootste uit de groep (L x B 158 x 155 cm) Goede instap vanaf links naar de 130 cm hoge vloer. Een deur rechts is optie en komt samen met een zesde stijl.

    De vijfstijlen cabine bevalt en is een van de grootste uit de groep (L x B 158 x 155 cm) Goede instap vanaf links naar de 130 cm hoge vloer. Een deur rechts is optie en komt samen met een zesde stijl.

  • Het grote dakluik is een plus, alleen de zonnewering mag wat steviger. Ondanks de grote motorkap is er een rijk zicht naar voren en de zijden. Naar achteren is het wat minder door de grote afstand tussen stoel en achterruit.

    Het grote dakluik is een plus, alleen de zonnewering mag wat steviger. Ondanks de grote motorkap is er een rijk zicht naar voren en de zijden. Naar achteren is het wat minder door de grote afstand tussen stoel en achterruit.

  • De spiegels zijn compleet uitgevoerd, (normaal, groothoek, elektrisch verstelbaar en uitschuifbaar. Onze testtrekker had zelfs een achteruitrijdcamera en een camera in de voorlader.

    De spiegels zijn compleet uitgevoerd, (normaal, groothoek, elektrisch verstelbaar en uitschuifbaar. Onze testtrekker had zelfs een achteruitrijdcamera en een camera in de voorlader.

  • De ergonomie blijft hetzelfde laken en pak. Knoppen hebben dezelfde vorm, er is weinig kleurverschil en symboliek is niet eenduidig. Je moet de Valtra dus kennen.

    De ergonomie blijft hetzelfde laken en pak. Knoppen hebben dezelfde vorm, er is weinig kleurverschil en symboliek is niet eenduidig. Je moet de Valtra dus kennen.

  • Op de armleuning zit de kleine terminal met pijltoetsen die navigeren door het menu. Voor gps is een apart scherm nodig. Een multihendel is er nog niet maar onlangs wel op de S serie voorgesteld.

    Op de armleuning zit de kleine terminal met pijltoetsen die navigeren door het menu. Voor gps is een apart scherm nodig. Een multihendel is er nog niet maar onlangs wel op de S serie voorgesteld.

  • De AgcoPower motor heeft het meeste vermogen aan de aftakas met 96 kW (130 pk) inclusief boost. Daar hoort een hoger verbruik bij van 248 g/kWu plus 21 gram AdBlue.

    De AgcoPower motor heeft het meeste vermogen aan de aftakas met 96 kW (130 pk) inclusief boost. Daar hoort een hoger verbruik bij van 248 g/kWu plus 21 gram AdBlue.

  • Bij 1800 toeren zijn er negen versnellingen tussen de 4 en 12 km/uur. Vooral de overlap tussen A5 (6,7 km/uur) en B1 is klein. Klik het hendeltje naar rechts en de automatiek schakelt de 5 powershifttrappen en de derde en vierde versnelling (C en D). Zo zijn 10 versnellingen te programmeren.

    Bij 1800 toeren zijn er negen versnellingen tussen de 4 en 12 km/uur. Vooral de overlap tussen A5 (6,7 km/uur) en B1 is klein. Klik het hendeltje naar rechts en de automatiek schakelt de 5 powershifttrappen en de derde en vierde versnelling (C en D). Zo zijn 10 versnellingen te programmeren.

  • Instellen van de wegrijversnelling kan als je weet hoe: koppeling intrappen, versnelling kiezen en op een zwart knopje drukken onder de shuttle. De agressiviteit van de fijne shuttle kent 10 stappen. Het onderscheid is vrij klein.

    Instellen van de wegrijversnelling kan als je weet hoe: koppeling intrappen, versnelling kiezen en op een zwart knopje drukken onder de shuttle. De agressiviteit van de fijne shuttle kent 10 stappen. Het onderscheid is vrij klein.

  • Ook deze Valtra blinkt hier uit met 6,6 ton hefkracht en een hefweg van 73 cm. Ook de rest van de hardware is prima. Het knopje met het onduidelijke opschrift ‘AutoControl’ is de snelhef.

    Ook deze Valtra blinkt hier uit met 6,6 ton hefkracht en een hefweg van 73 cm. Ook de rest van de hardware is prima. Het knopje met het onduidelijke opschrift ‘AutoControl’ is de snelhef.

  • De ventielen zijn in te stellen met twee draai-drukknoppen. Een voor wisselen tussen front en achter en de ander kan een geprogrammeerde instelling pakken. Een pluim voor de joystick op de armleuning en voor de pompopbrengst van 221 liter.

    De ventielen zijn in te stellen met twee draai-drukknoppen. Een voor wisselen tussen front en achter en de ander kan een geprogrammeerde instelling pakken. Een pluim voor de joystick op de armleuning en voor de pompopbrengst van 221 liter.

Of registreer je om te kunnen reageren.